جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید

روغن زیتون ناشتا بخوریم یا نه؟

روغن زیتون ناشتا

روغن زیتون ناشتا بخوریم یا نه؟

روغن زیتون ناشتا می‌تواند یک عادت باشد. شروع سال نو برای بسیاری از ما زمان تفکر، تعیین تصمیمات و ایجاد عادت‌های جدید است. برخی مدیتیشن می‌کنند، برخی شروع به یادگیری یک مهارت جدید می‌کنند و برخی دیگر… شروع به خوردن یک قاشق روغن زیتون در صبح می‌کنند!

این «روند» رشد مصرف روغن زیتون اخیراً با فعالیت  افراد مشهور روی آن رشد بیشتری کرده است. برخی، مانند کورتنی کارداشیان، یک قاشق از آن را یک روز در میان مصرف می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر، مانند سوفیا لورن، آن را با حمام کردن در آن به سطح بعدی می‌برند. بیانسه آن‌قدر آزادانه آن را مصرف می‌کند که حتی در یک شرکت روغن زیتون سرمایه‌گذاری کرده است و جی لو و گوئنت پالترو هم پوست درخشان را به استفاده از روغن زیتون فرابکر روی پوستش نسبت می‌دهند.

اما کسانی که اهل سرزمین‌های اطراف دریای مدیترانه هستند می‌دانند که این «روند» درواقع یک سبک زندگی کامل است. روغن زیتون خوردن به زمان‌هایی بازمی‌گردد که هنوز خط اختراع نشده بود. مردم دنیای باستان از زمان‌های قدیم، آن را می‌شناختند و ازنظر مذهبی، درواقع، برای درمان و پرورش در سطوح مختلف استفاده می‌کردند.

نیازی به گفتن نیست که این هیجان تازه یافت شده بی‌دلیل نیست. درواقع برخی از فواید بسیار شگفت‌انگیز سلامتی مرتبط با مصرف منظم روغن زیتون وجود دارد. و ازآنجایی‌که به نظر می‌رسد اینترنت پر از مراسم مصرف یک قاشق روغن زیتون فرابکر اول صبح است، بیایید دلیل آن را بررسی کنیم:

هضم بهتر

اولین چیزی که ممکن است پس از شروع مصرف روغن زیتون فرابکر با معده خالی متوجه شوید، بهبود چشمگیری در هضم شما است. گفته می‌شود روغن زیتون اساساً روده شما را صاف می‌کند، مدفوع را نرم می‌کند و درنتیجه یبوست را برطرف می‌کند. قبلاً در رابطه با روغن زیتون برای یوبوست مطلبی نوشته‌ایم. به‌طورکلی، با پرداختن به دلایل اصلی در آنجا، نفخ شکم را تسکین می‌دهد.

 سطح قند خون ثابت

با ما بگویید و تکرار کنید «روغن زیتون خوب است». این جمله برای رژیم غذایی و جذب مواد مغذی شما کاملاً کلیدی است، پس چرا روز خود را با سالم‌ترین نوع شروع نکنید؟ مصرف چربی در صبح باعث کاهش جذب هرگونه کربوهیدرات و قندی می‌شود که ممکن است بعداً مصرف کنیم. هنگامی‌که قند خون شما به‌طور ناگهانی افزایش پیدا نمی‌کند، از رکود بعدازظهر جلوگیری می‌کنید و از خود در برابر محرک‌های دیابت محافظت می‌کنید. بنابراین مصرف یک قاشق روغن زیتون فوق بکر قبل از هر غذای دیگری می‌تواند به افزایش سطح انرژی و همچنین دفع هوس‌های قوی قند کمک کند.

سلامت روده و ایمنی

مطالعات نشان می‌دهد که سلامت روده ما تأثیر زیادی بر سلامت ما دارد. نوع خوب باکتری‌های روده می‌تواند بر خلق‌وخو، وزن و توانایی بدن ما برای مبارزه با بیماری‌ها و بیماری‌ها تأثیر بگذارد. روغن زیتون فرابکر کمک کوچک شما در اینجا است. رشد باکتری‌های مفید را تحریک می‌کند و باکتری‌های بد را کاهش می‌دهد. زمانی که اول صبح آن را بخورید باید بهترین کار را داشته باشد، زیرا جذب مواد مغذی بعد از روزه‌داری شبانه به‌طور طبیعی بدن ما بیشتر می‌شود.

خواص ضدالتهابی

التهاب یکی از مکانیسم‌های دفاعی طبیعی بدن ما است. اما سبک زندگی غربی پر از سیگنال‌هایی است که به‌طور مداوم محور استرس مرکزی را فعال می‌کند و باعث التهاب مزمن می‌شود و باعث می‌شود بدن ما نتواند به‌درستی به بیماری‌ها پاسخ دهد. این امر باعث ایجاد مجموعه‌ای از شرایط مزمن مدرن مانند اختلالات روانی، بیماری‌های خود ایمنی (AID) و سرطان‌ها می‌شود.

بنابراین برای محافظت از خود در برابر این اثرات منفی سبک زندگی مدرن، می‌توانیم نحوه غذا خوردن و چیزهایی که مصرف می‌کنیم را تغییر دهیم. EVOO حاوی ترکیب ضدالتهابی اولئوکانتال است که مشابه دوز پایین ایبوپروفن عمل می‌کند. گنجاندن مصرف روزانه روغن زیتون فوق بکر در رژیم غذایی ما به‌طور قابل‌توجهی بروز بیماری‌های التهابی مزمن را کاهش می‌دهد.

اثر طولانی‌مدت

این آغاز سال جدید است، بنابراین همه‌چیز در مورد شروع یک آیین مثبت است. درحالی‌که ممکن است یک قاشق روغن زیتون در روز اول زندگی شما را تغییر ندهد، ثابت شده است که مصرف مداوم روغن زیتون فرابکر فواید سلامتی طولانی‌مدت زیادی مانند سلامت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به سرطان، آلزایمر و سایر بیماری‌های عصبی را به همراه دارد.

همچنین با افزایش طول عمر فرد مرتبط است. این ایده از دکتر دیوید سینکلر، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و محقق برجسته علم پیری گرفته شده است. به بیان خیلی ساده، کار او توضیح می‌دهد که بدن ما طولانی‌تر زندگی می‌کند و تا زمانی که درک می‌کند که با روزهای سختی روبرو هستیم، با بیماری مبارزه می‌کند. اما درواقع ما مجبور نیستیم دوران سختی را پشت سر بگذاریم، در عوض می‌توانیم سختی‌ها را تقلید کنیم.

هنگامی‌که ما گرسنه هستیم و بدن ما چربی را تجزیه می‌کند تا به ما انرژی بدهد، اسید اولئیک آزاد می‌شود. این همان ترکیبی است که در روغن زیتون یافت می‌شود! بنابراین با خوردن یک قاشق روغن در صبح، مسیرهای طول عمر را در بدن خود راه‌اندازی می‌کنیم و مکانیسم‌های دفاعی طبیعی آن را روشن می‌کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که این به زندگی طولانی‌تر در سلامتی بهتر کمک می‌کند.

در مجموع

همه این‌ها عالی به نظر می‌رسند، اما بازهم – نمی‌توانید یک‌بار یک قاشق روغن زیتون فرابکر ناشتا بخورید و منتظر نتیجه باشید. باید به‌طور منظم آن را مصرف کنید تا فواید آن را احساس کنید. همچنین باید از بکر بودن آن مطمئن شوید، زیرا روغن زیتون بی‌بو و تصفیه‌شده، مواد مغذی خود را از دست می‌دهد و به‌طور بالقوه باعث بروز مشکلات دیگری می‌شود.

ما بیش از یک ماه روغن زیتون ناشتا مصرف کردیم و این روند را آزمایش کرده‌ایم و تفاوتی را احساس کردیم. به‌طورکلی، روزهایی وجود داشت که انرژی ما پایدارتر بود و هضم بهتر بود، و سطح قند خون ما (ما آن‌ها را دنبال کردیم) بعد از مصرف روغن فرابکر در اول صبح پایدارتر بود.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر از دنیای روغن زیتون

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو روغن زیتون برای مو برخلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود یک درمان نیست. روغن زیتون برای مو مفید است و تحقیقات زیادی هم در این رابطه انجام‌شده

ادامه مطلب