جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو برخلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود یک درمان نیست. روغن زیتون برای مو مفید است و تحقیقات زیادی هم در این رابطه انجام‌شده است. چیزی که همه محققان در مورد آن اتفاق‌نظر دارند این است که روغن زیتون به حفظ رطوبت مو و همچنین تقویت مو کمک کند. ممکن است برای انواع خاصی از موها، مانند موهای ضخیم، مناسب‌تر باشد. نکته مهم در خرید روغن زیتون برای مو این است که بدانیم روغن مناسب باید فرا بکر باشد.

در تاریخچه روغن زیتون مشخص‌شده است که هزاران سال است که انسان از روغن زیتون برای مراقبت از مو استفاده می‌کنند. این روغن میوه زیتون به درخشندگی، بدن، نرمی و انعطاف‌پذیری می‌بخشد.

نرم‌کننده طبیعی برای مو

عناصر شیمیایی اولیه روغن زیتون عبارت‌اند از اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسکوالن. این‌ها همه نرم‌کننده هستند، به این معنی که دارای خواص نرم‌کنندگی هستند. درواقع، بسیاری از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و پمادها حاوی نسخه‌های آزمایشگاهی و شیمیایی نرم‌کننده‌ها هستند. شواهد علمی بسیار کمی برای حمایت از محبوبیت روغن زیتون در مراقبت از مو وجود دارد. اما برخی تحقیقات منبع معتبر در مورد تأثیر روغن زیتون نشان می‌دهد که می‌تواند اثر مرطوب‌کنندگی عمده‌ای داشته باشد.

نفوذ به ساقه مو

روغن زیتون می‌تواند بانفوذ به ساقه مو و حفظ رطوبت، نرمی و لطافت مو را تقویت کند. درخششی که گفته می‌شود از روغن زیتون می‌آید ممکن است به دلیل روغن صاف کننده کوتیکول خارجی مو باشد.

ممکن است قبل از پیدا کردن روتینی که برای نیازهای شما کار می‌کند، آزمایش‌هایی انجام دهید. اگر تابه‌حال از روغن زیتون برای حالت دادن به موهای خود استفاده نکرده‌اید، در اینجا نحوه شروع به‌کارآمده است.

به اندازه مصرف کنید

اگر قبلاً روغن زیتون را به‌عنوان محصول مو آزمایش نکرده‌اید، فقط از یک یا دو قاشق غذاخوری برای اولین بار خود استفاده کنید. اینکه چه مقدار روغن زیتون باید استفاده کنید بستگی به این دارد که چقدر و کجا را می‌خواهید مرطوب کنید. انتهای آن بیش از یک قاشق غذاخوری نیاز ندارد. اگر کل سر خود را می‌خواهید با روغن زیتون پوشش دهید، به حداقل 1/4 فنجان روغن زیتون نیاز دارید – به‌خصوص اگر موهای بلند یا خیلی ضخیم دارید.

ماساژ دادن

روغن زیتون برای مو را به مدت چند دقیقه عمیقاً روی موهای خود ماساژ دهید. همچنین اگر پوست سرتان خشک است، می‌توانید آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای حالت‌دهی مؤثر، موهای خود را در کلاه دوش بپیچید و اجازه دهید روغن به مدت 15 دقیقه یا بیشتر خیس بخورد.

خوب آبکشی کنید

قبل از اینکه روغن زیتون را با شامپو بشویید، موهایتان را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید. این کار باعث می‌شود بعدازآن شانه زدن و حالت دادن به آن راحت‌تر شود.

موهای خود را به‌خوبی شامپو بزنید و خشک‌کنید تا نتیجه را ببینید. بسته به مقداری که استفاده کرده‌اید، ممکن است لازم باشد دو بار شامپو بزنید.

حالت دادن با روغن زیتون هیچ‌چیز مضری ندارد. مگر اینکه موهای شما به‌اندازه‌ای خشک باشد که نیاز به مرطوب‌کننده هرروز داشته باشد، برای بهترین نتیجه از آن‌یک بار در هفته یا کمتر استفاده کنید.

چه کسانی باید از روغن زیتونبرای مو استفاده کنند؟

استفاده از روغن زیتون مو به‌طورکلی ممکن است برای هر نوع مو و بافتی مناسب نباشد زیرا برخی از انواع موها چربی را برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایرین حفظ می‌کنند. بدن شما به‌طور طبیعی از طریق غدد متصل به فولیکول‌های مو، روغن تولید می‌کند و این روغن تمایل دارد سریع‌تر از موهای درشت و مجعد به سمت موهای نازک و صاف حرکت کند.

موهای ضخیم

روغن زیتون برای موهای خشک و ضخیم بسیار مفید است. طرفداران می‌گویند که می‌تواند مو را مرطوب و قوی نگه دارد. روغن زیتون تمایل دارد موهای نازک را کاهش دهد. موهای چرب و پوست سر به‌سادگی نیازی به حالت‌دهنده ندارند.

موهای فرآوری شده

موهایی که به‌شدت فرآوری شده‌اند – مانند موهایی که با شل کننده، خشک‌کننده یا سفیدکننده درمان شده‌اند – به‌خصوص از رطوبت اضافی بهره می‌برند.

قبل از استفاده از روغن زیتون، همیشه حداقل 72 ساعت پس از مصرف اولیه صبر کنید. اگر از روغن زیتون روی موهای سفید شده استفاده می‌کنید، یک تار را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که روغن اثری از سایه سبز خود باقی نمی‌گذارد.

روغن زیتون می‌تواند به صاف کردن انتهای شکسته یا سوخته موهای شما کمک کند. آن را به 2 اینچ آخر رشته‌های آسیب‌دیده بمالید. حتی اگر فقط نوک آن‌ها را درمان می‌کنید، موهای خود را به سمت بالا نگه‌دارید تا روغن زیتون روی لباس شما نرود. برای حالت دادن به موهایتان، از پوست سر شروع کنید و روغن را تا انتها ماساژ دهید.

شپش

روغن زیتون می‌تواند به از بین بردن شپش سر کمک کند، اما مؤثرتر از سایر روغن‌ها یا درمان‌های حالت‌دهنده نیست. بسیار مهم است که از شانه مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام شپش‌های زنده و شپش‌های آن‌ها را از بین می‌برید.

شوره سر

اگر می‌خواهید شوره سر را درمان کنید، به خاطر داشته باشید که علت‌های زیادی ازجمله قارچ دارد. تا آنجا که می‌دانیم، هیچ درمانی برای شوره سر وجود ندارد، اگرچه استفاده از روغن زیتون ممکن است پوسته‌پوسته شدن شما را کاهش دهد.

روغن زیتون را روی پوست سر خشک خود ماساژ دهید و پوسته‌های شوره سر را شانه کنید. روغن زیتون را در موهای خود بگذارید و برای حالت دادن بیشتر با کلاه دوش بپوشانید. برای اطلاعات بیشتر صفحه وبلاگ روغن زیتون را مطالعه کنید و با کمک مقالات معتبر اگاهی خود را نسبت به این طلای مایع افزایش دهید.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر از دنیای روغن زیتون