جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید

طرز تهیه سالاد‌ کاهو با سس روغن‌ زیتون

طرز تهیه سالاد‌ کاهو با سس روغن‌ زیتون

طرز تهیه سالاد‌ کاهو با سس روغن‌ زیتون

طرز تهیه سالاد‌ کاهو با سس روغن زیتون بسیار راحت و اقتصادی است. سالاد کاهو یکی از سالادهای محبوب و رژیمی و پر‌طرفدار است. کاهو یک سبزی پرخاصیت است که همراه بسیاری از غذاها بخصوص با انواع ساندویچ‌ها مصرف می‌شود. یکی از مهمترین خاصیت کاهو کم کالری بودن کاهو با ارزش غذایی بالای آن است که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ هاست.

در طب سنتی برای کاهش درد و التهاب استخوان از کاهو استفاده می‌شود. ویتامین B موجود در کاهو بر سلامت قلب و عروق تاثیر مهمی دارد. لوتئینی که در این سبزی وجود دارد در سلامتی بینایی نقش مهمی را ایفا می‌کند. سالاد کاهویی که با سس روغن‌زیتون مصرف شود یک درمان فوری و کامل برای یبوست است.

سالاد کاهو با روغن‌زیتون با مواد رنگارنگی که در ترکیب خود دارد یک سالاد محبوب و سلامت است. این سالاد رنگارنگ گزینه خوبی برای مجالس و مهمانی‌هاست که جلوه خاصی به دیزاین میز پذیرایی می‌بخشد. در این سالاد کاهو از روغن‌زیتون بکر یا فرابکر ضرخشان می‌توانید استفاده کنید. با درست کردن این سالاد یک بمب انرژی در وعده غذایی خود داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کاهو برای 4 نفر

کاهو کوچک 1 عدد

کلم قرمز 300 گرم

گوجه‌فرنگی متوسط 3 عدد

هویج متوسط 2 عدد

خیار متوسط 3 عدد

زیتون بدون هسته 3 قاشق‌ غذاخوری

سس مایونز 2 قاشق غذا‌خوری

پودر‌زنجبیل نصف قاشق چایخوری

روغن‌زیتون 2 قاشق غذا‌خوری

نمک و فلفل به میزان کافی

مرحله اول مخلوط کردن

ابتدا تمام سبزیجاتی را که تهیه کرده‌ایم شسته و خرد می‌کنیم. پوست هویج‌ها را کنده یا به دلخواه به صورت ریز یا درشت رنده کنید. با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توانیم هویج و خیار را به روش‌های مختلف خرد ، ورقه و یا به صورت گل برش بزنید. کلم قرمزی را که شسته و ریز خرد کرده‌اید همراه با زیتون بدون هسته مخلوط کنید. دیگر مواد سالاد کاهو را در ظرف مناسب با هم مخلوط و یا با سلیقه خود کنار هم بچینید و سالاد زیبا و جذابی خلق کنید و لذت ببرید.

سس با روغن زیتون

سس مایونز ، پودر‌زنجبیل، روغن‌زیتون بکر یا فرابکر و نمک و فلفل را در یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید تا مواد کاملا باهم ترکیب شوند و مایع غلیظی به دست آید. با توجه به ذائقه خود در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا آبغوره حتی سرکه می‌توانید به سس سالاد کاهوی خود اضافه کنید.

غلظت این سس روغن‌زیتون را به دلخواه با ترکیب آبغوره، آبلیمو یا سرکه حتی روغن‌زیتون کم یا زیاد کنید. سس آماده شده را روی سالاد کاهوی خود ریخته یا در ظرفی بریزید وهنگام سرو سالاد نوش جان کنید.

سس روغن‌زیتون آماده شده به مدت یک هفته تا 1 ماه در یخچال قابل نگهداری و مصرف است‌. گوارای وجودتان.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر از دنیای روغن زیتون

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو روغن زیتون برای مو برخلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود یک درمان نیست. روغن زیتون برای مو مفید است و تحقیقات زیادی هم در این رابطه انجام‌شده

ادامه مطلب