جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید

طرز تهیه سالاد‌ زیتون با سبزیجات برای ۴ نفر

طرز تهیه سالاد‌ زیتون با سبزیجات

طرز تهیه سالاد‌ زیتون با سبزیجات برای ۴ نفر

طرز تهیه سالاد‌ زیتون با سبزیجات برای ۴ نفر کار بسیار راحتی است. سالاد زیتون یک سالاد رژیمی و مناسب افراد گیاه خوار است. با خواصی که زیتون دارد یک سالاد سالم هم هست. زیتون به دلیل روغن تک اشباع به کاهش وزن و ثابت ماندن آن کمک می‌کند و یک سالاد محبوب برای ورزشکاران به حساب می‌آید. زیتون ویتامین E زیادی دارد که برای طراوت و شادابی پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. زیتون چربی زیاد و کربوهیدرات کمی دارد. حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و دوست خوبی برای قلب است. از تمام سالادها می‌توانیم به عنوان یک پیش‌غذای سبک و مفید و سالم استفاده کنیم بخصوص که مواد اولیه سالادها روغن زیتون و سبزیجات تازه باشد.

مواد لازم برای این سالاد

زیتون سبز و سیاه بدون هسته 3 لیوان

کرفس تازه 2 ساقه

گل کلم 2 لیوان

فلفل قرمز خوراکی 6 عدد

هویج متوسط 2 عدد

پیاز متوسط 1 عدد

روغن زیتون 2 قاشق‌غذاخوری

آبلیمو یا آبغوره 2 قاشق‌غذا خوری

پونه کوهی و آویشن خشک شده یک قاشق‌مرباخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

مخلوط کردن مواد اولیه

برای اینکه سالاد ‌زیتون خوش‌مزه و خوش‌عطری داشته باشیم همانطور که گفته شد باید از سبزیجات تازه و باکیفت و پرخاصیت استفاده کنیم. برای داشتن رژیم غذایی سلامت محور سالادها را جایگزین یک وعده غذایی کنیم. توصیه ما این است که در این سالاد از روغن‌زیتون بکر یا فرا بکر ضرخشان استفاده کنید.

از زیتون‌ بی‌هسته یا حلقه شده استفاده کنید. سعی کنید از زیتون سیاه استفاده نکنید اغلب زیتون‌های سیاه موجود در ایران به روش شیمیایی و با اکسید آهن سیاه شده‌اند. این زیتون‌‌ها را با کرفس خرد شده که یک سبزی با خواص زیاد است مخلوط می‌کنیم. به این ترکیب پیاز خلالی خرد شده را افزوده و گل‌کلمی را که خرد کرده‌ایم را اضافه می‌کنیم. سیر له شده را به مواد سالاد می‌افزاییم. هویج خرد شده پونه کوهی خشک شده و آویشن خشک را با بقیه مواد ترکیب می‌کنیم.

نمک و فلفل‌سیاه را روی مواد سالاد ریخته و خوب باهم ترکیب می‌کنیم. آبلیمو را همراه روغن زیتون فرابکر ضرخشان به سالاد اضافه می‌ کنیم و هم می‌زنیم. سالاد سالم، مفید و سبک ما آماده است. علاوه بر اینکه یک سالاد خوش‌رنگ و خوش‌مزه دارید یک سالاد بسیار مفید با ارزش غذایی بسیار بالا هم دارید. نوش جانتان. 

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر از دنیای روغن زیتون

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو روغن زیتون برای مو برخلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود یک درمان نیست. روغن زیتون برای مو مفید است و تحقیقات زیادی هم در این رابطه انجام‌شده

ادامه مطلب