جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید

 طرز تهیه سالاد‌ اسفناج با روغن‌ زیتون 

طرز تهیه سالاد‌ اسفناج با روغن زیتون فرابکر ضرخشان

سالاد اسفناج با روغن زیتون

طرز تهیه سالاد‌ اسفناج با روغن زیتون در فصل‌های مختلف متفاوت است. شما می توانید از مواد مختلف برای تزپپین این سالاد استفاده کنید. سالاد اسفناج با روغن زیتون فرابکر یا روغن زیتون بکر یک انتخاب جذاب و ارزشمند از نظر غذایی است که دستور درست کردنش را در ادامه می‌خوانید. به طور کلی برای اینکه سالادی مقوی و مغزی و در عین حال سالم داشته باشید بهتراست از سبزیجات تازه با رنگ تیره استفاده کنید. سبزیجاتی مثل کرفس، کاهو، کلم‌پیج، کلم‌بروکلی و اسفناج انتخاب خوبی هستند. استفاده از این سبزیجات سفره‌ای رنگین و اشتها آور به شما هدیه می‌کند که بر سلامت بدن تاثیر دارد.

سالاد‌ اسفناج

سالاد اسفناج یک سالاد مقوی و سالم است که یک شام کامل و سبک نیز می‌تواند باشد. این سالاد ساده نیاز به مواداولیه خاصی ندارد. تنها موضوعی که اهمیت زیادی دارد انتخاب درست روغن زیتون است. توصیه ما خرید روغن زیتون فرابکر است و در مرحله بعدی خرید روغن زیتون بکر می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

عنصر اصلی این سالاد اسفناج است. ازجمله خواص اسفناج می‌توان کمک به سلامت قلب، مغز، چشم و درمان یبوست، کم‌خونی، فشارخون بالا و دیابت اشاره کرد. جالب است بدانید اسفناج از بروز آسم و پوکی استخوان جلوگیری کرده و برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بسیار مفید است. اسفناج سرشار از ویتامین B3 است.

اسفناج درمان عالی برای بیماری پلاگرا است که به علت کمبود ویتامین 3B ایجادشده و نشانه‌های آن ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و به وجود آمدن لکه‌های قرمز روی بدن است. همچنین برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A,B3,C، آهن و پتاسیم هست.

 مواد لازم برای این سالاد برای 4 نفر

اسفناج یا بیبی اسفناج: ۱۵۰ گرم

پنیر موزارلا یا فتا: ۵۰ گرم

روغن زیتون فرابکر یا بکر: یک چهارم پیمانه

گردو: ۳ عدد

پرتقال: ۱ عدد کوچک

سرکه‌ی بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری

نعنا خشک: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری

کنجد: به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 مواد لازم برای تهیه سس سالاد با روغن زیتون فرابکر یا بکر

برای تهیه سس سالاد سرکه‌ی بالزامیک، روغن زیتون فرابکر یا بکر، رب انار، نعناع خشک، آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه سس سالاد اسفناج

موادی که برای تهیه سس‌سالاد اسفناج آماده کرده‌اید را در یک ظرف مناسب ریخته و به خوبی ترکیب کنید و کنار بگذارید.

در یک ظرف مناسب اسفناج تازه که خرد کرده‌اید را با دیگر مواد خرد شده و مغز‌گردو و پنیر ریخته و با قاشق باهم ترکیب کنید. با خلاقیت و سلیقه خود می‌توانید مواد آماده شده سالاد را در ظرف مناسب کنار هم بچینید. بعداز مخلوط مواد سالاد، سسی را که آماده کرده اید روی سالاد آماده شده بریزید و نوش جان کنید.

سس سالاد که با روغن زیتون فرابکر یا بکر تهیه شد به مدت یک ماه در یخچال و در ظرف در بسته قابل نگهداری و مصرف است.

امیدواریم این طرز تهیه سالاد‌ اسفناج به شما کمک کند تا یک وعده به یادماندنی را تجربه کنید.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر از دنیای روغن زیتون

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو روغن زیتون برای مو برخلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود یک درمان نیست. روغن زیتون برای مو مفید است و تحقیقات زیادی هم در این رابطه انجام‌شده

ادامه مطلب