جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سبد خرید

روغن زیتون و فشار خون

روغن زیتون و فشار خون

روغن زیتون و فشار خون

روغن زیتون و فشار خون موضوع چالش برانگیزی است. تحقیقات و مطالعات گسترده ای صورت گرفته است که نشان میدهد رابطه نزدیکی بین رژیم غذایی و فشار خون وجود دارد. برخی از غذاها میتوانند علاوه بر وزن بدن روی قشار خون نیز تأثیر بگذارند. تاثیر روغن زیتون فرابکر و روغن زیتون بکر در این گزارش مورد بررسی قرار می گیرد.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا به عنوان فشار خون شریانی شناخته می شود و زمانی رخ می دهد که فشار خون به طور مداوم بیش از 140/90 میلی متر جیوه باشد.

فشار خون بالا یکی از عوامل خطر اصلی عروق کرونر در ایجاد تصلب شرایین است. در کنار کلسترول خون بالا، استعمال سیگار، چاقی و دیابت، یکی از مشکلات اصلی سلامت، در کشورهای توسعه یافته است. مانند سایر عوامل خطر، سبک زندگی نیز می تواند به فشار خون بالا کمک کند.

از هر چهار بزرگسال یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است. این امر خطر مرگ زودهنگام را به دلیل آسیب به شریان های بدن، به ویژه شریان هایی که خون را به قلب، کلیه ها، مغز و چشم ها می رساند، افزایش می دهد.

روغن زیتون و نقشش در سلامتی

هنوز به وضوح مشخص نشده است که چه عناصری از رژیم غذایی مدیترانه ای مسئول اثرات آن در کاهش فشار خون است. با این حال، ثابت شده است که افزودن روغن زیتون خالص به رژیم غذایی که در وجوه دیگر ثابت است، اثر کاهشی آشکاری بر فشار خون دارد، که به نظر می رسد مختص مصرف این روغن باشد. مصرف منظم روغن زیتون فرابکر یا روغن زیتون بکر باعث کاهش فشار خون سیستولیک (حداکثر) و دیاستولیک (حداقل) می شود.

مصرف روغن زیتون چه تاثیری دارد؟

شواهد اخیری وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی روغن زیتون مصرف می‌شود، دوز روزانه داروهای مورد نیاز برای کنترل فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون را می‌توان کاهش داد، احتمالاً این مهم به دلیل کاهش اسید نیتریک ناشی از پلی‌فنول‌هاست.

منبع: انجمن بین المللی روغن زیتون

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب دیگر از دنیای روغن زیتون

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو روغن زیتون برای مو برخلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود یک درمان نیست. روغن زیتون برای مو مفید است و تحقیقات زیادی هم در این رابطه انجام‌شده

ادامه مطلب